سئو فنی چیست؟ مراحل سئو فنی

سئو تکنیکال چیست؟ مراحل سئو تکنیکال

افزونه یوست سئو

افزونه رنک مث

افزونه المنتور

افزونه راکت

افزودنی های المنتور

آموزش های المنتور

 سئوی تکنیکال به بهینه‌سازی وب‌سایت و سرور اشاره دارد که به موتورهای جستجو کمک می‌کند تا سایت شما را به طور مؤثرتری بخزند و ایندکس کنند. موتورهای جستجو در نتایج جستجو وب‌سایت‌هایی را که ویژگی‌های تکنیکال خاصی را نشان می‌دهند ترجیح می‌دهند. به زبان ساده تر سئو تکنیکال به فعالیت هایی اشاره دارد که باعث می شود سرعت سایت افزایش یابد و فهم محتوای سایت را برای موتورهای جستجو بیشتر می کند. در این مقاله فهرستی از مراحل مهمی را که می‌توانید برای اطمینان از پیشرفت سئو تکنیکال خود انجام دهید، مشاهده خواهید کرد. با پیروی از این دستورالعمل‌ها می‌توانید اطمینان حاصل کنید که امنیت و ساختار سایت شما انتظارات الگوریتم‌های موتورهای جستجو را برآورده می‌کند. در ادامه با سئوجان همراه باشید.

مراحل سئوی تکنیکال

1. از SSL استفاده کنید

گواهینامه SSL – یک فناوری امنیتی است که یک پیوند رمزگذاری شده بین یک وب سرور و یک مرورگر ایجاد می کند. شما می توانید یک سایت را با استفاده از SSL به راحتی تشخیص دهید. این پروتکل همان چیزی است که باعث می شود ادرس سایت تان از HTTP به HTTPS تغییر کند. در صورتی که ادرس سایتی SSL نداشته باشد کاربرانی که قصد ورود به سایت تان را داشته باشند گوگل سایت شما را به عنوان یک سایت ناامن معرفی می کند که می تواند برای سایتتان بسیار مضر باشد.

2. مطمئن شوید که سایت شما برای موبایل مناسب است.

 

یک وب سایت “رسپانسیو یا واکنش گرا” به طور خودکار تنظیم می شود تا بتوان آن را به راحتی در هر دستگاهی پیمایش کرد و خواند. در مورد این واقعیت واضح است که داشتن یک سایت ریسپانسیو در الگوریتم های گوگل یک سیگنال رتبه بندی بسیار مهم در نظر گرفته می شود. منطقی است که مطمئن شوید وب سایت شما کاملاً ریسپانسیو است و در بهترین فرمت ممکن برای کاربران موبایل، تبلت یا دسکتاپ نمایش داده می شود. از زمان بالا رفتن تعداد کاربران موبایلی گوگل توجه ویژه ایی به این قضیه می کند و موبایل فرندلی بودن سایت را بیش از پیش مورد توجه قرار می دهد.

3. سرعت سایت خود را افزایش دهید.

مرحله سوم از مراحل سئو تکنیکال فنی افزایش سرعت سایت است. موتورهای جستجو سایت هایی را ترجیح می دهند که سریع بارگذاری شوند و سرعت سایت یک سیگنال رتبه بندی مهم در نظر گرفته می شود. راه های مختلفی برای افزایش سرعت سایت وجود دارد:

-استفاده از هاست سریع

-فشرده سازی کدها

-پرهیز ازقالب های سنگین و چند منظوره

-بهینه سازی تصاویر

-«درخواست‌های HTTP» را به حداقل برسانید

– استفاده از اسکریپت‌ها و افزونه‌ها را به حداقل برسانید

-صفحات وب خود را فشرده کنید (این کار را می توان با استفاده از ابزاری به نام GZIP انجام داد)

-هر گونه فاصله غیر ضروری، شکسته شدن خط یا تورفتگی در HTML، CSS و جاوا اسکریپت را اصلاح کنید.

4. مشکلات محتوای تکراری را برطرف کنید.

محتوای تکراری می تواند برای کاربران (و در واقع الگوریتم های موتورهای جستجو) گیج کننده باشد و موتورهای جستجو علاقه‌ای به آن ندارند و گوگل و بینگ به مدیران وب‌سایت توصیه می‌کنند که مشکلات محتوای تکراری را که پیدا می‌کنند برطرف کنند. می‌توانید مشکلات محتوای تکراری را با موارد زیر برطرف کنید:

-جلوگیری از انتشار چندین نسخه از یک صفحه یا پست CMS

-استفاده از عنصر پیوند متعارف برای اینکه موتورهای جستجو بدانند نسخه «اصلی» محتوای شما در کجا قرار دارد.

5. یک نقشه سایت XML ایجاد کنید.

نقشه سایت XML فایلی است که به موتورهای جستجو کمک می کند تا وب سایت شما را در حین خزیدن در آن درک کنند و می توانید آن را مانند یک «نقشه راه جستجو» در نظر بگیرید که دقیقاً به موتورهای جستجو می گوید هر صفحه کجاست. نقشه سایت همچنین حاوی اطلاعات مفیدی در مورد هر صفحه در سایت شما، از جمله:

-آخرین باری که یک صفحه اصلاح شد.

-آن صفحه چه اولویتی در سایت شما دارد.

-هر چند وقت یکبار به روز می شود

 

6. فعال کردن AMP

AMP مخفف Accelerated Mobile Pages و به معنی شتاب دهنده صفحات سایت در موبایل می باشد. AMP یک پروژه تحت حمایت گوگل است که هدف آن سرعت بخشیدن به لود محتوا در دستگاه های تلفن همراه از طریق استفاده از کد خاصی به نام AMP HTML است. نسخه های AMP صفحات وب شما بسیار سریع در دستگاه های تلفن همراه بارگیری می شوند. آنها این کار را با حذف محتوا و کد شما تا حد امکان انجام می دهند و متن، تصاویر و ویدیو را دست نخورده باقی می گذارند اما اسکریپت ها، نظرات و فرم ها را غیرفعال می کنند. از آنجایی که صفحات AMP بسیار سریع بارگذاری می شوند، احتمال بیشتری وجود دارد که کاربران شما آن را خوانده و به اشتراک گذاشته شوند. علاوه بر این، گوگل گاهی اوقات صفحات AMP را در نتایج جستجو برجسته می کند.

7. نشانه گذاری داده های ساختار یافته

داده های ساختار یافته راهی برای توصیف سایت شماست که درک آن را برای موتورهای جستجو آسان تر می کند. داده های ساختاریافته کدی است که به وب سایت خود اضافه می کنید تا به موتورهای جستجو کمک کند تا محتوای موجود در آن را بهتر درک کنند. این داده ها می توانند به موتورهای جستجو کمک کنند تا سایت شما را به طور مؤثرتری فهرست کنند و نتایج مرتبط تری ارائه دهند.

 از آنجایی که از نظر بصری جذاب‌تر هستند و اطلاعات مفید فوری را برای جستجوگران برجسته می‌کنند، این نتایج بهبودیافته می‌تواند نرخ کلیک سایت شما (CTR) را بهبود بخشد و ترافیک بیشتری را برای سایت شما ایجاد کند. از آنجایی که سایت هایی با نتایج دارای نرخ کلیک بیشتر معمولاً در موتورهای جستجو ترجیح داده می شوند، ارزش تلاش برای افزودن داده های ساختاریافته به سایت خود را دارد.

8. سایت خود را برای کنسول جستجوی گوگل و ابزار وب مستر بینگ ارسال کنید

Google Search Console و Bing Webmaster Tools به ترتیب ابزارهای رایگانی از گوگل و مایکروسافت هستند که به شما امکان می دهند وب سایت خود را برای ایندکس در موتورهای جستجوی آنها ارسال کنید. هنگامی که آماده راه اندازی وب سایت خود هستید، باید نقشه سایت XML آن را به کنسول جستجوی گوگل و ابزار وبمستر ارسال کنید تا بتوانند سایت جدید شما را بخزند و شروع به نمایش نتایج آن در نتایج جستجو کنند. این خدمات همچنین به شما این امکان را می دهد که عملکرد کلی سایت خود را از نظر موتورهای جستجوگر زیر نظر داشته باشید. کارهای دیگری که می توانید با این ابزار انجام دهید عبارتند از:

-تست قابلیت استفاده از موبایل سایت شما

-دسترسی به تجزیه و تحلیل جستجو

-مشاهده بک لینک های سایت شما

-رد کردن لینک های هرزنامه

علی اشراقی هستم متخصص سئو و طراحی سایت با بیش از 10 سابقه فعالیت حرفه ای

برای دیدن نمونه کارهای من در صفحه اول گوگل تماس بگیرید!

این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *