بهترین ابزار رایگان سئو برای افزایش ترافیک وب سایت

بهترین ابزار رایگان سئو برای افزایش ترافیک وب سایت شما

افزونه یوست سئو

افزونه رنک مث

افزونه المنتور

افزونه راکت

افزودنی های المنتور

آموزش های المنتور

بهترین ابزار رایگان سئو برای افزایش ترافیک وب سایت شما

هنگامی که در حال ایجاد محتوا برای وب سایت خود هستید، لازم است استراتژی محتوای خود را با یک طرح بهینه سازی برای موتورهای جستجو ترکیب کنید. این تضمین می کند که پست های شما برای عملکرد بهینه تنظیم شده اند.

در این سناریو مهمترین چیزی که ما در اختیار داریم در دسترس بودن ابزارهای مختلف بهینه سازی محتوا برای موتورهای جستجو سئو است. این ابزار رایگان سئو به افزایش عملکرد آنلاین بدون شکستن بانک کمک می کند. از جستجوی کلمات کلیدی گرفته تا تجزیه و تحلیل فنی سئو، این ابزارها جنبه های مختلف بهینه سازی را پوشش می دهند، رتبه بندی وب سایت را بهبود می بخشند و در نهایت ترافیکی از کاربران را به سوی وب سایت ما هدایت می کنند.

بهترین ابزار رایگان سئو برای افزایش ترافیک وب سایت

حالا بیایید بدون هیچ مقدمه ای شروع کنیم.

1. ابزارهای سئو چیست؟

ابزارهای سئو اطلاعات و هشدارهایی در مورد عملکرد وب سایت شما ارائه می دهند. این ابزارها می توانند مواردی را پیدا کنند که نیاز به بهینه سازی دارند و مشکلاتی را که ممکن است مانع از نمایش وب سایت شما در موتورهای جستجو شود را برجسته کنند.

اما آیا می دانید که ابزارهای سئو در چه زمینه ای به شما کمک می کنند؟ این ابزارها که در نسخه های رایگان و حتی پولی (با ویژگی های بیشتر) عرضه می شوند در موارد زیر به شما کمک می کنند.

  • تحقیق کلمات کلیدی
  • سئو
  • سئوی فنی
  • تجزیه و تحلیل سایت
  • سرعت سایت
  • بهینه سازی محتوا
  • سئوی محلی
  • داده های ساختار یافته و نشانه گذاری طرحواره
  • ردیابی رتبه
  • تجزیه و تحلیل لینک ها
  • تجزیه و تحلیل رقبا
  • امنیت سایت

ابزارهای سئو فوق العاده مفید هستند.. اما باید بدانید که چگونه از آنها استفاده کنید تا بیشترین بهره را از آنها ببرید. اجازه دهید ابزارهای رایگان موجود برای هر یک از این دسته ها را معرفی کنیم.

2 بهترین ابزارهای رایگان سئو

اگر به دنبال شروع کار با سئو هستید یا می‌خواهید بدون صرف هزینه به نتایج بهتری دست یابید، در اینجا بهترین ابزارهای سئوی رایگانی را که می توانید استفاده کنید برای شما آورده ایم.

ابزار تحقیق کلمات کلیدی

ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی از اولین ابزار رایگان سئو هستند که برای درک زبان مخاطبان و پرس و جوهایی که در موتورهای جستجو استفاده می کنند ضروری هستند.

ابزار گوگل کیورد پلنر (Google Keyword Planner)

گوگل کیورد پلنر از ابزارهای رایگان سئو است که به شما در پیدا کردن کلمات کلیدی پربازدید و با ارزش کمک می کند. این ابزار که جایگزین ابزار قدیمی Keyword Tool شده به شما در ساخت کلمات کلیدی جدید، اندازه گیری میزان اهمیت آنها، کاربرد کلمات کلیدی و محاسبه میزان ترافیک کلمات کلیدی در نتایج جستجو کمک می کند.

شما می توانید نام محصول یا خدمات خود، URL سایت خود یا دسته محصولات را وارد کنید تا کلمات کلیدی مرتبط با آن را به شما ارائه دهد.

بهترین ابزار سئوی رایگان برای افزایش ترافیک وب سایت شما

گوگل ترندز (google trends)

Google Trends داده های ارزشمندی در مورد چگونگی تکامل علاقه کاربر به کلمات کلیدی خاص ارائه می دهد و آن را به ابزاری همه کاره برای یافتن موضوعات پرطرفدار در صنعت مورد نظر شما تبدیل می کند.

با وارد کردن یک کلمه کلیدی یا موضوع موردنظر خود در نوار جستجو گوگل ترندز نموداری را نشان می دهد که میزان علاقه کاربران به جستجوی این موضوع را در طول زمان نشان می دهد.

شما می توانید محبوبیت کلمه کلیدی موردنظر خود را بر اساس مکان جغرافیایی، دوره های زمانی و پرس و جوهای مرتبط تجزیه و تحلیل کنید.

بهترین ابزار سئوی رایگان برای افزایش ترافیک وب سایت شمابهترین ابزار سئوی رایگان برای افزایش ترافیک وب سایت شما

ابزار سئو

وجود ابزارهای متفاوت در هر کاری به ما در بالابردن دقت و یا تسریع روند کار کمک می کند. با ابزار سئو می توان بررسی دقیق تری از مراحل انجام سئو و بهینه سازی وب سایت داشت. این ابزارها در واقع سایت ها یا برنامه هایی هستند که با استفاده از آنها می توان عوامل پیشرفت کسب و کار آنلاین خود را پیدا کنید. از مهمترین و محبوب ترین ابزارهای سئو می توان به موارد زیر اشاره کرد:

رنک مث (Rank Math)

افزونه رنک مث به عنان برترین ابزار سئو به شما کمک می کند تا محتوای خود را بر اساس کلمه کلیدی برای موتورهای جستجو بهینه کنید.

ویژگی هایی مانند تجزیه و تحلیل سئو داخلی، درک محتوا، ردیابی کلمات کلیدی و پیشنهاداتی برای بهبود رتبه بندی وب سایت ارائه می دهد، که آن را به یک راه حل همه کاره و ارزشمند برای بهینه سازی موثر موتورهای جستجو تبدیل می کند.

این افزونه یک نسخه پولی ارائه می دهد، اما خود نسخه رایگان دارای ویژگی های زیادی است. در زیر نگاهی اجمالی به ویژگی های ارائه شده توسط این افزونه داریم.

  • راه اندازی آسان با نصب جادویی
  • سازگاری کامل با افزونه صفحه ساز المنتور
  • رابط کاربری کاربرپسند و آسان
  • آنالیز سئوی پیشرفته
  • ادغام افزونه رنک مث با گوگل آنالیتیکس
  • پیشرفته‌ترین اسکیما ساز و نشانه گذاری ها
  • پشتیبانی از فروشگاه ساز ووکامرس
  • پیگیری لحظه ای رتبه سایت
  • سئوی خودکار تصاویر

همچنین هوش مصنوعی تولید محتوای رنک مث دارای بیش از 40 ابزار هوش مصنوعی است تا نوشتن شما را آسان کند و روند تولید محتوا را ارتقا دهد.

سئو فنی

ابزارهای فنی سئو برای تشخیص و حل مسائل فنی اساسی در یک وب سایت، اطمینان از عملکرد بهینه، تجربه کاربر و انطباق با دستورالعمل های موتورهای جستجو ضروری هستند و در نهایت به بهبود رتبه بندی و دیده شدن سایت کمک می کنند.

Robots.txt Generator

Robots.txt Generator یک ابزار رایگان سئو است که به ایجاد و سفارشی کردن فایل robots.txt کمک می‌کند، که به ربات‌های موتور جستجو نحوه خزیدن و فهرست‌بندی سایت را آدرس می‌دهد.

این ابزار با تعیین اینکه کدام بخش از وب سایت باید ایندکس شود یا از ایندکس کردن آن باید اجتناب شود، کنترل مناسب بر روی دسترسی موتورهای جستجو را تضمین می کند و استراتژی کلی سئو و عملکرد سایت را بهبود می بخشد.

Hreflang Tag Generator

Hreflang Tag Generator ایجاد برچسب های hreflang را برای وب سایت های چند زبانه یا چند ملیتی ساده می کند.

این برچسب‌ها به موتورهای جستجو سیگنال می‌دهند که نسخه‌های زبانی یک صفحه در دسترس است، و اطمینان می‌دهند که بر اساس زبان یا مکان به مرتبط‌ترین محتوا هدایت می‌شوید.

لینک های مورد نظر خود را اضافه کنید، کشور و زبان مورد نظر خود را انتخاب کنید و روی Generate کلیک کنید . تگ Hreflang در واقع از تکراری تلقی کردن صفحات شما که شباهت املایی زیادی با هم دارند جلوگیری می کند. اما این تگ در اصل بیشتر برای سایت هایی کاربرد دارد که با چند زبان مختلف خدمات ارائه می دهند.

ابزارهای تحلیلی

ابزارهای تحلیلی برای درک و ارزیابی عملکرد وب سایت ها ضروری هستند. آنها درک هایی در مورد رفتار کاربر ارائه می دهند، راه حل ها را شناسایی می کنند و تصمیم گیری مبتنی بر داده را برای بهینه سازی موثر و برنامه ریزی استراتژیک آگاه می کنند.

اجازه دهید در مورد رایج ترین ابزارهای رایگان سئو برای تجزیه و تحلیل صحبت کنیم.

کنسول جستجوی گوگل

کنسول جستجوی گوگل ابزاری است که برای نظارت بر عملکرد وب سایت شما در نتایج جستجوی گوگل استفاده می شود. این داده‌های ارزشمندی را در مورد نمایش وب سایت در نتایج جستجو، کلیک‌ها و نرخ کلیک ارائه می‌کند و به شما کمک می‌کند دید کلی و اثربخشی صفحات وب خود را در نتایج جستجو ارزیابی کنید.

این اطلاعات بینش‌هایی را در مورد خطاهای ایندکس کردن، مشکلات فهرست‌بندی، مشکلات مربوط به قابلیت استفاده از نسخه موبایلی و موارد حیاتی وب ارائه می‌دهد و همچنین به شما این امکان را می‌دهد که به سرعت به این مسائل رسیدگی کنید.

تجزیه و تحلیل ترافیک گوگل

Google Analytics یا گوگل آنالیتیکس یک ابزار قدرتمند تجزیه و تحلیل وب است که به شما امکان می دهد ترافیک سایت خود را ردیابی و تجزیه و تحلیل کنید. این اطلاعات درک دقیقی در مورد تعداد بازدیدکنندگان، موقعیت جغرافیایی آنها، دستگاه های مورد استفاده و نوع رفتار آنها در وب سایت ارائه می دهد. آنالیتیکس به فرایندی گفته می شود که طی آن اطلاعات جمع آوری، اندازه گیری و تجزیه و تحلیل می شوند. در واقع به شما کمک می کند تا میزان موثر بود محتوا برای وب سایت خود را ارزیابی کنید و تصمیم گیری بهتری برای انتخاب محتوا داشته باشید.

علاوه بر این، منابع ارجاع کاربران را به سایت را شناسایی می‌کند و نشان می‌دهد که کدام کانال‌ها مانند جستجوی ارگانیک، رسانه‌های اجتماعی یا بازدیدهای مستقیم، بیشترین ترافیک را هدایت می‌کنند.

ابزار سرعت سایت

هنگامی که چک لیست خود را تنظیم می کنید، بهتر است ابزار سرعت سایت را در آن قرار دهید. برای بهینه‌سازی تجربه کاربر، بهبود رتبه‌بندی موتورهای جستجو و کاهش نرخ پرش با شناسایی و برطرف کردن عواملی که باعث کند شدن سرعت وب سایت می شوند از این ابزار می توان استفاده کرد. این ابزار شامل گزینه های مهمی است که می توان به موارد زیر اشاره کرد.

گوگل پیج اسپید

پیج اسپید یا همان Google PageSpeed ​​Insights یک ابزار SEO رایگان است که عملکرد یک وب سایت را با تجزیه و تحلیل سرعت بارگذاری صفحات آن در دستگاه های تلفن همراه و دسکتاپ ارزیابی می کند. اگر چه در برخی مکان ها به خاطر ضعیف بودن اینترنت صفحات به کندی بارگذاری می شوند، اما سرعت بارگذاری وب تاثیر زیادی بر این زمان دارد و افراد اندکی هستند که منتظر می مانند.

URL صفحه وب را وارد کرده و روی آنالیز کلیک کنید . PageSpeed ​​Insights صفحات شما را برای هسته حیاتی وب سایت یا Core Web Vitals ارزیابی می کند.

این ابزار همچنین توصیه‌های عملی را برای بهینه‌سازی عملکرد، بهبود تجربه کاربر، و بهبود رتبه‌بندی موتورهای جستجو ارائه می‌کند و با تاکیدات Google برای رسیدن به تجربه‌های وب سریع و کارآمد همسو می‌شود.

ابزار بهینه سازی محتوا

ابزارهای مختلفی برای بهینه سازی محتوا وجود دارد که می تواند به شما در ارتقای محتوای خود کمک کند. رایج ترین مورد استفاده از گرامرلی است. با استفاده از این ابزار شما می توانید خطاهای گرامری و املایی محتوای خود را شناسایی و بهبود ببخشید.

گرامر

گرامرلی یا Grammarly برای شناسایی و تصحیح اشتباهات گرامری، اشتباهات املایی و مسائل نقطه گذاری در زمان واقعی استفاده می شود. این تضمین می کند که محتوا به خوبی نوشته شده و بدون خطا است.

این ابزار پیشنهاداتی را برای بهبود ساختار جمله، افزایش خوانایی، و دستیابی به سبک نوشتاری مختصر و جذاب‌تر ارائه می‌دهد که به طور غیرمستقیم به تجربه مثبت کاربر کمک می‌کند. البته ناگفته نماند که این ابزار در حال حاضر تنها برای زبان انگلیسی ساخته شده و دستور زبان انگلیسی را پوشش می دهد.

سئوی محلی

ابزارهای سئوی محلی برای مشاغلی که مخاطبان محلی را هدف قرار می دهند ضروری هستند. این ابزارها فرآیند بهینه‌سازی را ساده می‌کنند، به مدیریت اطلاعات کسب‌وکار محلی کمک می‌کنند و بینش‌های ارزشمندی را برای افزایش دید و جذب مشتریان در مناطق جغرافیایی خاص ارائه می‌کنند.

نمایه کسب و کار Google

نمایه کسب‌وکار Google به شما امکان می‌دهد با ایجاد یک نمایه کسب‌وکار رایگان برای فروشگاه فیزیکی یا محل خدمات خود، افرادی را که کسب‌وکار شما را در جستجوی Google و Maps کشف می‌کنند، به مشتریان ارزشمند تبدیل کنید.

می‌توانید نمایه خود را بدون زحمت با تصاویر، تبلیغات، پست‌ها و جزئیات بیشتر سفارشی کنید تا تأثیر ماندگاری داشته باشید.

داده های ساختار یافته و نشانه گذاری طرحواره

Schema Markup نمایش ریچ اسنیپت ها را در نتایج موتورهای جستجو فعال می کند و اطلاعات بیشتری را مستقیماً در SERP به مخاطبان ارائه می دهد. داده های ساختاریافته و ابزارهای Schema Markup به بهبود نحوه تفسیر و ارائه محتوای شما توسط موتورهای جستجو کمک می کند.

تست نتایج غنی گوگل

تست نتایج غنی گوگل یک ابزار رایگان سئو است که به اعتبارسنجی داده های ساختار یافته در یک صفحه کمک می کند تا اطمینان حاصل شود که از دستورالعمل های نشانه گذاری طرحواره پیروی می کند. این به شناسایی هر گونه خطا یا مشکل در اجرای داده های ساختار یافته کمک می کند.

این ابزار به شما امکان می‌دهد پیش‌نمایش کنید که چگونه بخش های غنی ممکن است در دستگاه‌های موبایل و دسک‌تاپ ظاهر شوند و از سازگاری و بهینه بودن نمایشگر اطمینان حاصل کنید.

Rich Results Test فقط آن دسته از داده‌های ساختاریافته را شناسایی می‌کند که توسط Google شناسایی شده‌اند. ابزار Schema Validator تمام انواع داده های ساخت یافته را تشخیص می دهد. کافیست URL یا قطعه کد را برای آزمایش داده های ساختاریافته خود وارد کنید و روی دکمه RUN TEST کلیک کنید .

ابزار ردیابی رتبه بندی سئو

ردیابی رتبه‌بندی سئو بینش‌هایی را در مورد قابلیت مشاهده وب‌سایت شما در نتایج موتورهای جستجو فراهم می‌کند. یکی دیگر از مزایای استفاده از ابزار ردیابی رتبه سئو برای کلمات کلیدی این است که می توانید رقیبان خود را زیر نظر داشته باشید. می توانید ببینید که آن ها در کدام اصطلاحات جستجو رتبه بندی می کنند و فرصت های جدید کلمه کلیدی را برای وب سایت خود پیدا می کنید.

جستجوگر SERP ای اچ رفس

ویژگی تجزیه و تحلیل SERP در ابزار ای اچ رفس به شما امکان می دهد صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) را برای کلمات کلیدی خاص تجزیه و تحلیل کنید.

کلمه کلیدی مورد نظر را وارد کنید، و Ahrefs یک نمای کلی از حجم جستجوی کلمه کلیدی، دشواری و تعداد کلیک ها روی نتایج جستجو ارائه می دهد.

Ahrefs صفحات با رتبه بالا را برای کلمه کلیدی وارد شده و معیارهای کلیدی مانند تعداد بک لینک ها، دامنه های ارجاع دهنده و ترافیک نمایش می دهد.

بررسی کننده نتایج موتورهای جستجو محلی BrightLocal

بررسی کننده نتایج جستو محلی BrightLocal برای کمک به ردیابی رتبه بندی موتورهای جستجوی محلی طراحی شده است.

شما باید کلمه کلیدی و مکان خود را وارد کنید و کشور و زبان را انتخاب کنید. همچنین می‌توانید انتخاب کنید که می خواهید نتایج را از جستجوی Google یا Google Maps ببینید.

تجزیه و تحلیل کیفیت بک لینک ها برای اطمینان از یک پروفایل بک لینک با کیفیت بالا و متنوع مهم است. ابزارهای لینک‌سازی به ارزیابی اعتبار، مرتبط بودن و قابل اعتماد بودن وب‌سایت‌هایی که به سایت شما لینک می‌دهند کمک می‌کنند.

 بررسی بک لینک ها با ای اچ رفس

Ahrefs’ Backlink Checker یک ابزار رایگان سئو است که تجزیه و تحلیل جامعی از نمایه بک لینک یک وب سایت ارائه می دهد و اطلاعاتی را در مورد تعداد کل بک لینک ها، دامنه های ارجاع دهنده و IP های ارجاع دهنده ارائه می دهد.

شما باید URL صفحه وب مورد نظر را وارد کنید و این ابزار تعداد بک لینک های لینک دهنده وب سایت ها را در اختیار شما قرار می دهد و توزیع لنگر متن بک لینک ها را در کوتاه ترین زمان ممکن تجزیه و تحلیل می کند.

ابزار تجزیه و تحلیل رقبا

درک رقبای شما برای پیشی گرفتن از آنها و بهبود استراتژی های محتوای شما بسیار مهم است.

اوبر سابجست یا Ubersuggest

ابزار اوبر سابجست برای ارائه بینشی در مورد عملکرد وب سایت، تحقیق کلمات کلیدی، بهینه سازی محتوا و تجزیه و تحلیل رقبا طراحی شده است.

شما می توانید وب سایت های رقبا را برای درک استراتژی های آنها تجزیه و تحلیل کنید. Ubersuggest اطلاعاتی در مورد صفحات، کلمات کلیدی و داده های بک لینک با عملکرد برتر برای وب سایت های رقیب ارائه می دهد.

برای این کار دامنه یک وب سایت رقیب را که می خواهید در بالا رتبه بندی کنید، وارد کنید و روی SEARCH کلیک کنید .

Ubersuggest اطلاعات دقیقی مانند نمای کلی ترافیک، صفحات رتبه بندی برتر، کلمات کلیدی سئو و غیره را برای دامنه خاص ارائه می دهد.

اوبر سابجست همچنین دارای یک افزونه کروم است که به راحتی با مرورگر شما ادغام می شود.

ابزار بهینه سازی تصاویر

بهینه سازی تصاویر ضروری است، زیرا حجم فایل تصاویر را بدون کاهش کیفیت کاهش می دهد. این منجر به افزایش سرعت بارگذاری صفحه، بهبود تجربه کاربر و عملکرد کلی وب سایت می شود.

افزونه ایمیجیفای (Imagify)

ابزار Imagify معمولاً گزینه های فشرده سازی بدون اتلاف و اتلاف را ارائه می دهد. فشرده سازی بدون اتلاف کیفیت تصویر اصلی را حفظ می کند، در حالی که فشرده سازی با اتلاف مقدار کمی از کیفیت را برای دستیابی به سطوح بالاتر فشرده سازی قربانی می کند.

همچنین می توانید چندین تصویر را به صورت انبوه با  Imagify بهینه کنید. این ویژگی به ویژه برای وب سایت هایی با تعداد زیادی تصویر مفید است، زیرا فرآیند بهینه سازی را ساده می کند.

ابزار امنیتی

ابزارهای امنیتی برای محافظت از سایت ها، شبکه ها و سیستم های شما در برابر انواع تهدیدات سایبری ضروری هستند. این ابزارها ترافیک را کنترل می کنند، ناهنجاری ها را شناسایی می کنند و فعالیت های مخرب را برای حفظ یک محیط شبکه ایمن مسدود می کنند.

مرورگر جستجوی ایمن گوگل

جستجوی ایمن گوگل برای شناسایی و علامت گذاری وب سایت هایی طراحی شده است که درگیر حملات فیشینگ هستند. این در مرورگرهای وب مختلف از جمله گوگل کروم، موزیلا فایرفاکس، اپل سافاری و دیگر پلتفرم های آنلاین ادغام شده است. برای این کار کافیست آدرس سایت را وارد کنید و در صورت وجود محتوای ناامن، اخطار صادر می کند.

بهترین ابزار سئوی رایگان برای افزایش ترافیک وب سایت

3 نتیجه گیری

سئو با ابزارهای سئو به میزان قابل توجهی در دسترس و قابل پیمایش تر می شود.

این ابزارهای رایگان SEO به عنوان همراهان ارزشمندی برای ایجاد یک حضور آنلاین قوی عمل می کنند. رابط های کاربر پسند این ابزارهای سئو رایگان، آنها را بدون توجه به تخصص فنی، برای مخاطبان گسترده ای در دسترس قرار می دهد.

این ابزارها با ارائه بینش قوی در مورد کلمات کلیدی، سلامت وب سایت و عملکرد کلی، توجه موتورهای جستجو را بدون نیاز به سرمایه گذاری سنگین افزایش می دهند.

ما در سئوجان آموزش های لازم برای سئوی سایت را با تکیه بر دو افزونه رنک مث و یواست سئو در اختیار شما علاقمندان قرار می دهیم، تا رتبه خود را در میان نتایج جستجو بهبود بخشیده و تجارت آنلاین خود را گسترش دهید. سئو جان.. آماده است تا سئوی سایت شما را مطابق با الگوریتم های جدید گوگل و راهبرد حرفه ای انجام دهد.

علی اشراقی هستم متخصص سئو و طراحی سایت با بیش از 10 سابقه فعالیت حرفه ای

برای دیدن نمونه کارهای من در صفحه اول گوگل تماس بگیرید!

این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *