بازاریابی محتوا و معرفی استراتژی های آن

بازاریابی محتوا چیست؟

افزونه یوست سئو

افزونه رنک مث

افزونه المنتور

افزونه راکت

افزودنی های المنتور

آموزش های المنتور

بسیاری از صاحبان مشاغل کوچک هنوز به طور کامل نمی دانند بازاریابی محتوا چیست و چرا باید از آن استفاده کنند. و صرفاً به همین دلیل، ما این مقاله را برای پاسخ کامل به این سؤال که “بازاریابی محتوا چیست؟” تهیه کرده اییم. امروز، ما به طور کامل بازاریابی محتوا را تعریف می کنیم و به شما می گوییم که چرا بهترین راه برای رشد کسب و کار شما است و چرا اکثر مردم شکست می خورند. محتوا راهی است که مردم با کسب و کار شما به روشی غیرتهاجمی آشنا می شوند. آنها محتوای شما را مصرف می کنند، به شما به عنوان یک مرجع اعتماد می کنند و در نتیجه به احتمال زیاد با شما تجارت می کنند. این ساده به نظر می رسد، درست است؟ پس چرا درک بازاریابی محتوا برای اکثر مردم برای کسب و کارشان سخت است؟ چرا بازاریابی محتوا جذاب ترین و محبوب ترین شکل بازاریابی امروزی نیست؟ چرا از بازاریابی محتوا استفاده نمی کنید؟ پاسخ این است، به این دلیل است که بازاریابی محتوا کند عمل می کند و گاهی اوقات اندازه گیری آن دشوار است. دلیل شکست اکثر شرکت ها در بازاریابی محتوا این است که ذهنیت کوتاه مدتی نسبت به بازاریابی محتوا دارند. آنها می خواهند که در 3 ماه یا 6 ماه به نتیجه برسند و وقتی اینطور نیست تسلیم می شوند. اما محتوا پادشاه است و برای همیشه زنده است. بنابراین این که انتظار داشته باشید در طول 3 یا 6 ماه به نتیجه برسید و بازگشت سرمایه داشته باشید انتظاری نابالغ و غیر منطقی است.

بازاریابی محتوا چیست؟

بازاریابی محتوا استفاده از محتوا برای بازاریابی کسب و کار شما است. محتوا شامل هر ماده ای است که شرکت شما برای مصرف مصرف کننده ایجاد می کند مانند وبلاگ ها، کتاب های الکترونیکی، پست های رسانه های اجتماعی و غیره. بازاریابی  محتوا بهترین شکل بازاریابی است زیرا رقابت را از بین می برد، اعتماد غیرقابل انکاری ایجاد می کند و 10 برابر ارزان تر از انواع سنتی تبلیغات در دراز مدت است.

چگونه اینترنت بازاریابی محتوا را تقویت می کند

بازاریابی محتوا چیز جدیدی نیست و دهه هاست که روش بازاریابی بوده است. تنها چیزی که تغییر کرده اینترنت است. اینترنت قدرت محتوا را از ناشران به هر کسی که مایل به ایجاد آن است تغییر داده است. برای مثال فقط به تلویزیون فکر کنید. برنامه تلویزیونی که تماشا می کنید محتوا است. تبلیغاتی که در این بین اجرا می شوند، تبلیغاتی هستند که کسب و کارها از آنها برای کسب درآمد از محتوا استفاده می کنند. تبلیغ‌کنندگان سعی می‌کنند شبکه‌ها و رویدادهایی را برای تبلیغ برای مخاطبان مورد نظر خود انتخاب کنند. آنها سعی می کنند در برنامه های مرتبط با پیشنهادات خود تبلیغ کنند. از این رو، به همین دلیل است که شرکت هایی مانند نایک و آدیداس از رویدادهای ورزشی بزرگ حمایت می کنند. رویداد ورزشی خود محتوایی است که توجه را به خود جلب می کند و آنها برای سرمایه گذاری روی آن تبلیغات می کنند.

چگونه اینترنت مزیتی برای کسب و کارها فراهم می کند؟

اینترنت برای همگان فرصت ایجاد و توزیع محتوا را فراهم کرده است. کسب و کار شما می تواند محتوایی ایجاد کند که توجه زیادی را به خود جلب کند. و می‌توانید آن را طوری طراحی کنید که دقیقاً با محصولات و خدمات شما مرتبط باشد و در نتیجه نرخ تبدیلی حتی بیشتر از هر شکل دیگری از تبلیغات داشته باشید. هنگامی که مردم به محتوای شما اعتماد می کنند و شما را به عنوان یک متخصص همراهی می کنند، به طور موثر رقبای خود را حذف می کنید. چیزهایی مانند قیمت گذاری دیگر اهمیتی ندارند. مشتریان شما دیگر نیازی به ارزیابی هر محصول در بازار برای تصمیم گیری ندارند. مردم واقعاً می خواهند با شما کار کنند زیرا به شما اعتماد دارند. وقتی به آن سطح از موفقیت در تجارت خود برسید، از منظر بازاریابی شکست ناپذیر خواهید شد. و به همین دلیل است که بازاریابی محتوا مؤثرترین شکل بازاریابی است که امروزه وجود دارد. این یک ایده نیست و آمارها قبلاً این نظریه را اثبات کرده اند. تنها کافی است چند جستجوی گوگل انجام دهید تا متوجه شوید که بازاریابی محتوا 10 برابر ارزان تر از سایر استراتژی های تبلیغات پولی است. و تنها چیزی که لازم است تعهد طولانی مدت از طرف شما و استراتژی بازاریابی محتوای مناسب است.

اما استراتژی بازاریابی محتوا دقیقاً چیست؟

استراتژی بازاریابی محتوا یک برنامه عمل واضح برای بازاریابی محتوای شما است که با انجام کارهای زیر می توانید آن را ایجاد کنید:

1- برند خود را مشخص کنید

داستان برند خود را مشخص کنید سخت ترین بخش بازاریابی محتوا این است که بفهمید در مورد چه چیزی قرار است صحبت کنید. ساده ترین راه برای انجام این کار این است که دلیل شروع بکار شرکت خود را پیدا کنید. یا به مشکلاتی که محصولاتتان حل می کنند فکر کنید. تمام مشکلات یا مسائلی که مشتریان شما دارند که ممکن است منجر به خرید محصولات یا خدمات شما شود را بنویسید. به تمام سوالاتی که مردم هنگام خرید محصولات از شما می پرسند فکر کنید. مشکلات مشتریان شما باید متمرکز محتوایی باشد که ایجاد می کنید. از این گذشته، آنها کسانی هستند که شما سعی دارید به آنها کمک کنید. در واقع مسئله اصلی در دیجیتال مارکتینگ  و بازاریابی محتوا این است که نیاز و مشکلی از مردم حل شود و تنها از این طریق است که می توانید توجه آنها را به خود معطوف کنید.

2- محتوای با کیفیت تولید کنید

همه فکر می کنند برای موفقیت در بازاریابی محتوا باید یک میلیون قطعه محتوا تولید کنند. اما آنچه شما نیاز دارید محتوای با کیفیت است. روزانه بیش از 2.5 میلیون قطعه محتوا منتشر می شود. اما چیزی که اهمیت دارد محتوای با کیفیت است. محتوای با کیفیت دیدگاه منحصر به فرد و ارزش غیر قابل انکاری را ارائه می دهد. به عنوان صاحب کسب و کار شما باید موضوعی را برای تولید محتوا آماده کنید و تنها کاری که باید انجام دهید این است که از تخصص خود استفاده کنید و دیدگاه خود را به مردم نشان دهید. اگر می توانید، تا حد امکان در استراتژی محتوای خود مشارکت کنید. شما متخصص هستید شما همان کسی هستید که مشتریان شما می خواهند از او بشنوند. شما کیفیت محتوای خود هستید. این بدان معنا نیست که شما باید تمام محتوای خود را تولید و زمینه را برای محتوای خود فراهم کنید. در مورد اینکه چگونه به مشتری کمک می کنید تا از سطح A به B برسد، مطالعات موردی را با تیم محتوای خود به اشتراک بگذارید. برای ایجاد ارزش باید تخصص خود را از طریق محتوای خود نشان دهید و تنها در این صورت است که محتوای شما «محتوای با کیفیت» در نظر گرفته خواهد شد.

3- پیشنهادات را در هر مرحله از محتوای خود بگنجانید

 محتوای با کیفیت باید افراد را به تجارت با شما نزدیک‌تر کند. به عنوان مثال، پست های رسانه های اجتماعی در نهایت باید افراد را به وب سایت یا وبلاگ شما هدایت کند. پست های وبلاگ شما در نهایت باید خوانندگان را به عضویت در لیست ایمیل شما سوق دهد. و لیست ایمیل شما در نهایت باید مردم را به سایت شما بازگرداند تا محصولات شما را بخرند. شما می توانید این کار را با ایجاد ارزش در هر مرحله از محتوای خود انجام دهید. به مردم در ازای تعامل آنها با شرکتتان چیزی بدهید. و این نباید یک کتاب الکترونیکی 100 صفحه ای باشد و می تواند یک راهنمای یا چک لیست 2-3 صفحه ای باشد که مجدداً بر نکات اصلی وبلاگ شما تأکید می کند.

4- محتوای خود را تبلیغ کنید

 شما باید مطمئن شوید که مردم محتوای شما را می بینند. اگر از پایه شروع کنید، احتمالاً باید با برخی از انواع تبلیغات آنلاین شروع کنید. برای مثال، می‌توانید از تبلیغات رسانه‌های اجتماعی مانند پست‌های تقویت‌شده فیس‌بوک یا توییت‌های تبلیغاتی برای تبلیغ محتوای خود استفاده کنید. با گذشت زمان، این منجر به ترافیک بیشتر وبلاگ می شود که در آن می توانید افراد را تشویق کنید تا برای محتوای ارزشمندتر به لیست ایمیل شما بپیوندند. هنگامی که تعداد زیادی مشترک ایمیل و فالوور رسانه های اجتماعی جمع آوری می کنید، تبلیغ محتوای شما بسیار ارزان می شود. هنگامی که این کار را انجام دادید، می توانید بیشتر به تبلیغات برای رشد برند خود اعتماد کنید.

حرف آخر

هدف از بازاریابی محتوا ایجاد بازاری برای کسب و کار شماست و با تولید محتوای صرف متفاوت می باشد. در بازاریابی محتوا به دنبال نتایج سود آوری هستیم و این کار را باید طوری انجام دهیم که مشتری به دنبال ما بیاید و در واقع محتوا باید کاربر را به مشتری تبدیل کند. پس لازم است رفتار مصرف کننده و نیازهایش را در نظر بگیریم و بر آن اساس محتوایی را تولید کنیم.

علی اشراقی هستم متخصص سئو و طراحی سایت با بیش از 10 سابقه فعالیت حرفه ای

برای دیدن نمونه کارهای من در صفحه اول گوگل تماس بگیرید!

این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *